פעילות גופנית = ביטוח חיים

עוד בימי קדם היה ידוע שתזונה וחוסר בפעילות גופנית משפיעים על הבריאות של האדם בטווח הקצר והארוך.

רופא ידוע בשם הרמב"ם (1138-1204), הנודע כאחד מטובי הרופאים והיה רופאו האישי של מלך מצרים. אמר דברי חוכמה עוד לפני 800 שנה: 

" ועוד כלל אמרו בבריאות הגוף

 כל זמן שאדם מתעמל ויגע הרבה,

אין חולי בא עליו וכוחו מתחזק,

וכל מי שיושב לבטח ואינו מתעמל

אפילו אכל מאכלות טובים ושמר על עצמו על פי הרפואה, כל ימיו יהיו מכאוביו וכוחו תשש"

(הרמב"ם ספר המדע, הלכות דעות, פרק ד , הלכה י"ד- ט"ו)

 

משמעות הדברים: כל זמן שאדם עוסק בפעילות גופנית או פעיל גופנית במהלך חייו, הוא יהיה חזק ובריא וכל מי שאינו מתאמן ואינו פעיל ורוב שעות היום יושב, גם אם יאכל את התזונה הכי בריאה שיש וגם אם יקפיד לשמור על עצמו על פי ספרי הרפואה, כל ימיו יהיו סבל וכאבים וגופו יהיה מותש.

לפני שאתם בוחרים לעשות ביטוח חיים לעצמכם, דעו כי ביטוח החיים הטוב ביותר הוא הזמן שתקדישו לצורך פעילות גופנית תוך הקפדה על הרגלי תזונה נבונים ושינה נאותה. אורח חיים בריא ישפר את הבריאות שלכם, ימנע מחלות כגון: מחלות לב וכלי דם, יסייע לכם בתהליך של הרזיה ובשמירה על המשקל, ישפר לכם את מצב הרוח, יאט את תהליך ההזדקנות, יפחית את הסיכון למחלות עצם כמו אוסטיאופורוזיס, יפחית את הסיכון למחלות שתוקפות את המוח כגון: פרקינסון ואלצהיימר, יפחית את הסיכון למחלות סרטן ב – 65% והרשימה עוד ארוכה.

רווח עצום נוסף יהיה עבור המשפחה שלכם והסביבה. הילדים שלכם הם העתק מושלם של אורח החיים שלכם. הם אוכלים את האוכל שנמצא בבית, הם ילמדו לאהוב פעילות גופנית וילמדו שחשוב לשלב אותה באורח החיים במידה ותשמשו להם דוגמה אישית, הם יחקו את ההרגלים השליליים שאתם סיגלתם במהלך השנים, כגון: עישון, צפייה מרובה בטלוויזיה והרגלי אכילה לא נכונים. הכוח שלכם להשפיע עליהם ועל עתידם. אם תעזרו לעצמכם, תוכלו לעזור לאחרים. לא סתם נאמר המשפט "אלוהים עוזר רק למי שעוזר לעצמו". אז אל תשכחו לבטח את עצמכם באמת לכל החיים – אורח חיים בריא: תזונה נבונה ופעילות גופנית, כדי שתוכלו לצעוד לעתיד בריא יותר.

בברכה,

מורן לסקוב,

דיאטן קליני ומדריך כושר גופני

04-9971690 / 052-7731024, www.4goodlife.co.il