חזרה לגזרה לאחר החגים

במהלך החגים, אנשים מעלים בממוצע בין 2 ל - 3 ק"ג. מצד אחד אנחנו נהנים מאוד מהמגוון הרחב של המטעמים שנצרכו בחג ומצד שני, תחושות התסכול מתגברות בעיקר כאשר אנחנו מסתכלים על עצמנו במראה או נעמדים על המשקל. המצב מדרבן אותנו לחפש ולמצוא דרך להפחית את הקילוגרמים המיותרים.

מאחר ורובנו מחפשים קיצורי דרך, נשמח להיפתר מהעודפים בהקדם האפשרי ולכן בד"כ נבחר באלטרנטיבות שמבטיחות לנו להשיג את היעד המבוקש, לא בהכרח בדרך בריאה, כגון:  "דיאטות כסאח", הפחתה של ארוחות, הפחתה של מוצרים "משמינים" וויתור על כל המאכלים ה"אסורים" באופן קיצוני, שימוש בתפריטים שונים המוצגים בספרים או תוכניות של  דיאטות שונות, שימוש בתכשירים משתנים או כאלו שמפחיתים את תחושת הרעב וכל זאת ללא התייחסות למרכיב החשוב ביותר והוא – אורח החיים שלנו.

למצוא קיצור דרך זה בדיוק כמו לסתום חור בשן שדורשת עקירה. סתימת החור תרגיע זמנית אך לא תפתור את הבעיה. עקירת השן מאפיינת תהליך עמוק ויסודי יותר אשר מבטיח פתרון לבעיה.

כך גם בתהליך של הרזיה, צריך להתבסס על פתרון הבעיה שהיא במרבית המקרים, הרגלי אכילה ושתייה לא מאוזנים, חוסר בפעילות גופנית וחוסר בשעות שינה. כאשר אנחנו הולכים בדרך הארוכה יותר, ניתן להבטיח שההישגים ישמרו לאורך זמן, להבדיל, מקיצורי הדרך שבד"כ מסתיימים בעליה חזרה למשקל הקודם ואף מעליו עם הרבה תחושות נלוות של תסכול.

חשוב להבין שאין קיצורי דרך והדרך הנכונה היא לדעת לשלב את המזון האהוב, במינון הנכון, בתזמון הנכון, לדעת לשלוט בתחושת השובע באמצעות התנהלות נכונה עם המזון עצמו ולא בעזרת תכשירים, לשלב פעילות גופנית המתאימה למצב הגופני ולסדר היום המודרני והטובעני, להקפיד ללכת לישון מוקדם ככל שניתן ולשפר את איכות השינה, להקדיש זמן לעצמנו ולבריאות שלנו ע"י הצבת סדרי עדיפויות בריאות שאנחנו מוצבים בראשיתן.

משולש ההצלחה שלנו– השילוב הנכון של מסגרת שבועית המייצרת מחויבות, ידע מהרצאות במפגשים ותפריט אישי מאפשרים לעשות את השינוי הנכון בשביל החיים הטובים.

איתכם לאורך הדרך...

מורן לסקוב.

 

שתהיה שנה של בריאות, כושר ותזונה נבונה

מורן לסקוב דיאטן קליני ומדריך כושר גופני