זהירות! יוקר המחיה פוגע בבריאות


יוקר המחיה משנה לנו את סדרי העדיפויות בנוגע להשקעות כספיות. החל מקיזוז במותרות: מסעדות, בתי מלון, טיולים לחו"ל ורכישת רכב חדש, דרך ההתלבטות אם לחדש את המנוי לחדר הכושר, וכלה, בתשומת הלב למחירים של מוצרי מזון .

יוקר המחיה עשוי לגרום לנו להשקיע פחות בקנית מוצרי מזון בריאים ולהעדיף על פניהם מוצרי מזון זולים יותר אך פחות מזינים, במקביל, ביטול חידוש של המנוי בחדר הכושר או דחיית הרישום לתוכנית הרזיה העוזרת לנו להיכנס למסגרת המכווינה לאורח חיים פעיל ובריא יותר, מהלכים כמו אלו משפיעים לרעה על הרגלי התזונה והפעילות הגופנית שלנו.

בריאות אינה מותרות...

מחקרים רבים מראים קשר מובהק בין פעילות גופנית ותזונה מאוזנת לבין איכות חיים ותוחלת חיים של בני האדם. שינוי סדרי עדיפויות ומניעה של אורח חיים פעלתני ומאוזן עשויים לעלות לנו ביוקר בעתיד.

אתם צריכים לשאול את עצמכם מהי ההשקעה הנכונה ביותר עבורכם?

אכילת מזון בריא ושיפור הרגלי האכילה בשילוב של אורח חיים פעיל יכולים להפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם, סוכרת וסרטן, למנוע בריחת סידן מהעצם, להפחית סיכון למחלות שפוגעות במוח כגון: פרקינסון ואלצהיימר, יכולים לסייע לתהליך של הרזיה או לשמירה על המשקל.

לכן, למרות יוקר המחיה, הבחירה הנכונה תהיה להמשיך ולהשקיע במסגרות שיכווינו אתכם לאורח חיים פעיל, מאוזן ובריא.

כי בסופו של דבר, מה שבאמת חשוב, לכל אחת ואחד מאיתנו, זאת הבריאות.

ולהשקיע בבריאות – זה להשקיע בתזונה ובפעילות גופנית

מספר טיפים להשקעה נכונה בבריאות גם בתקופות של קושי כלכלי:

הפסיקו לעשן :

אדם המעשן קופסת סיגריות ליום, מעשן כ – 20 סיגריות ליום.

עלויות עישון: קופסת סיגריות עולה כ-30 ₪

הוצאה שבועית על סיגריות – 210 ₪ (עלות של מנוי לחדר כושר או חוג לילד)

הוצאה חודשית על סיגריות – 880 ₪

הוצאה חודשית של זוג שמעשן קופסת סיגריות ליום לכל אחד – 1760 ₪

אם אותו זוג יפסיק לעשן, הוא יוכל לשלוח את ילדיו ל – 9 חוגים שונים בחודש

חסכון בבנק ל – 10 שנים יניב – 110,000 ₪ (עלות של רכב חדש )

הפסקתם לעשן הרווחתם בריאות וגם מנוי למכון הכושר, לתוכנית הרזיה ולחוגים לילדים.

לעשן סיגריה לוקח בממוצע כ – 7 דקות. אדם המעשן 20 סיגריות ביום, מקדיש כ- 140 דק' ביום לעישון.

נניח כי מחצית מהסיגריות הוא מעשן תוך כדי עשיית דברים ואילו את המחצית השנייה הוא מקדיש אך ורק לצורך עישון, עדיין הוא מבזבז כ - 70 דק' ביום לצורכי עישון.

במידה והוא יפסיק לעשן, הוא יקבל במתנה 70 דק' ביום בהם יוכל לבצע פעילות גופנית!!!

כך אותו אדם יוכל לשפר את אורח החיים ולהוביל את משפחתו לעתיד בריא יותר.

מעבר לעובדה שעישון אינו כדאי מבחינה כלכלית, הוא אינו בריא מאחר והעישון פוגע בהרבה מערכות ואיברים בגופינו, מעלה את הסיכון לסרטן הריאות, גידול במוח, סרטן הלבלב, טרשת עורקים, התקף לב ושבץ מוחי, הפלות בקרב נשים ומחלות עצם. עישון הורס את איכות החיים ומקצר את תוחלתם לפחות ב-7 שנים בקרב גברים ונשים, מחקר חדש מראה שהוא גם פוגע בזיכרון. אולם, למרות כל הרשום כאן, אנשים ממשיכים לעשן... חשוב שתדעו שאם אתם מעשנים, הסיכוי שהילדים שלכם יעשנו גבוה לפחות פי 3 מילדים שנולדו להורים שאינם מעשנים. וחשיפתם לעישון פסיבי פוגעת עוד יותר בהם מאשר בכם ולכן, שמשו דוגמה אישית לילדכם ודאגו לבריאותם ולבריאותכם

צאו לחופשה

לחץ פוגע בבריאות. זוג שמעשן יוכל לחסוך בשנה 21,000 ₪, סכום מכובד שאתו תוכלו לצאת לנופש בתקופת הקיץ. תקופה כזו יכולה לסייע בטעינת כוחות חדשים, להירגע, ולטייל בעולם עם משפחתכם

הירשמו למסגרת:

 מחקרים מראים כי הסיכוי להצליח באורח חיים בריא עולה כאשר נרשמים למסגרת- חדר כושר או דיאטן קליני בעלות של מכנס ג'ינס או ביקור בפאב בלו פחות ותשקיעו בבריאות.

הקפידו על צרכנות מזון נבונה - תפחיתו קנייה של ממתקים:

 מוצרי מתיקה כמו חטיפים, שוקולדים, גלידות, עוגיות, עוגות, שתייה מתוקה... מעלים את ההוצאה הכספית מהאוכל ומעלים במשקל. אני ממליץ שתשקיעו בצרכנות של מזונות בריאים יותר כגון: לחם מקמח מלא או אורז מלא או פסטה מקמח מלא, ביצים מועשרות באומגה 3, ירקות ופירות טריים, אגוזים טבעיים, חטיף אנרגיה או גלידה מופחתת קלוריות כתחליף לחטיפים מתוקים. למרות שהמזונות המזינים יותר הם גם יקרים יותר, כאשר מאזנים את סל הקניות, גם מקזזים ממזונות מיותרים כך שאין שינוי משמעותי בהוצאות למזון.

 

הכותב הינו מורן לסקוב -  דיאטן קליני ומדריך כושר גופני 052-7731023